Συνδιαμορφώνοντας την κοινωνία που οραματιζόμαστε

To παρόν κείμενο είναι σχέδιο υπό διαμόρφωση κειμένου Θέσεων και Αξιών για την κοινωνία που οραματιζόμαστε και θέλουμε να ζήσουμε.

Καλούμε όσους συμφωνούν με αυτές τις θεμελιώδεις αρχές να συμβάλουν στη να συνδιαμόρφωση του κειμένου αυτού, εξειδικεύοντας, εμπλουτίζοντας και συμπληρώνοντας το.

Επιθυμούμε, επιδιώκουμε και κτίζουμε  μια κοινωνία όπου

ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

  • Το δικαίωμα στη ζωή και την αξιοπρέπεια υπερβαίνει κάθε είδους ατομικό συμφέρον
  • Ισχύουν η απόλυτη ισονομία και η ισοπολιτεία ανεξαρτήτως θέσης στην κοινωνία.
  • Η δικαιοσύνη υπηρετεί τις παραπάνω αρχές.
  • Οι νομοθετικές, εκτελεστικές και δικαστικές δομές είναι σαφώς διαχωρισμένες, πηγάζουν από την κοινωνία, λειτουργούν για το συμφέρον αυτής, με πλήρη διαφάνεια και η κοινωνία ασκεί πλήρη έλεγχο σε αυτές.

ΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ

Κάθε άνθρωπος

  • είναι δημιουργός και δικαιούται να απολαμβάνει τα αγαθά της εργασίας του και κανείς άλλος δεν μπορεί να τα καρπώνεται για ίδιον όφελος. Η ανθρωπότητα έχει εξίσου πρόσβαση στα αγαθά γιατί κανείς δεν μπορεί να είναι καλά όταν οι άνθρωποι γύρω του δεν είναι καλά.
  • συνεισφέρει στην κάλυψη των αναγκών της κοινωνίας μας. Ως βασικές ανάγκες της κοινωνίας μας ορίζονται όλα όσα έχει κατακτήσει η ανθρωπότητα στον πολιτισμό, τις επιστήμες και την τεχνολογία.
  • έχει δικαίωμα στην κάλυψη των βασικών τους αναγκών και είναι υποχρέωση της κοινωνίας να τις καλύπτει.

Οι πλουτοπαραγωγικές πηγές, συμπεριλαμβανόμενης και της γης, εκμεταλλεύσιμης και μη, αποτελούν κοινωνικό πλούτο. Ανήκουν στο κοινωνικό σύνολο και εξυπηρετούν μόνο τις ανάγκες του.

ΠΑΙΔΕΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΤΕΧΝΕΣ

  • Η γνώση είναι κοινωνικό αγαθό
  • Η παιδεία και ο πολιτισμός αποσκοπούν μόνο στην εξέλιξη του ανθρώπου, του ανθρώπινου πνεύματος.
  • Η παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, είναι προσβάσιμη εξίσου απ’ όλους. Δομείται και εξελίσσεται με ευθύνη του συνόλου της κοινωνίας και υπηρετεί την εξέλιξη του ανθρώπου.
  • Η παιδεία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίζεται ως εμπορεύσιμη αξία.

ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ

Κάθε άνθρωπος δικαιούται να πιστεύει ότι η συνείδησή του υπαγορεύει. Από την άλλη δεν αναγνωρίζεται κανένα εμπράγματο ιδιοκτησιακό δικαίωμα σε κανένα δόγμα.

ΥΓΕΙΑ

  • Κάθε άνθρωπος δικαιούται να βιώνει, να υγιαίνει και να πεθαίνει με αξιοπρέπεια.
  • Οι κοινωνικές δομές της υγείας αποσκοπούν στην ανακούφιση του πόνου και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.
  • Οι κατακτήσεις της τεχνολογίας και της ιατρικής επιστήμης είναι διαθέσιμες εξίσου σε όλους.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το περιβάλλον είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ποιότητας της ζωής μας.

Μεταξύ της εκμετάλλευσης των πλουτοπαραγωγικών πηγών και την προστασία του περιβάλλοντος προκρίνεται αυτό που διασφαλίζει την καλύτερη ποιότητα ζωής.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Όλοι οι πολίτες είμαστε υπεύθυνοι για την προάσπιση της ασφάλειας της κοινωνίας.

Πιστοί στη Χάρτα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων,

  • Διακηρύσσουμε την ειρήνη με όλους τους λαούς της γης
  • Δηλώνουμε αλληλέγγυοι με όλους τους λαούς που αγωνίζονται για το ίδιο όραμα.
  • Αποτίουμε σεβασμό στον κάθε άνθρωπο ως οντότητα ανεξαρτήτως φύλου, αίματος, χρώματος.
  • Δηλώνουμε αλληλέγγυοι με όλους τους λαούς του κόσμου που αγωνίζονται για το ίδιο όραμα.

___________________________________________________________

Το κείμενο δημοσιεύεται επίσης στα ιστολόγια:

11 responses to “Συνδιαμορφώνοντας την κοινωνία που οραματιζόμαστε”

  1. γιάννης ελευθεριάδης says :

    Όσον αφορά την δικαοσύνη θα πρέπει πρώτα να καταλάβουμε γιατί έχουμε νόμους.Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι οι νόμοι είναι συμβάσεις μεταξύ ανθρώπων ώστε να λειτουργεί εύρυθμα μια κοινωνία.»Παράνομους» έχουμε γιατί δεν καταλαβαίνουν όλοι το ίδιο την λέξη «εύρυθμα» και εκεί είναι που μπαίνει η παιδεία η οποία δεν έχει να κάνει με την εκπαίδευση.Η εκπαίδευση το μόνο που κάνει είναι να προετοιμάζει τον αυριανό εργάτη που θα προσφέρει στην κοινωνία.Η παιδεία είναι όλα εκείνα τα ερεθίσματα που παίρνουμε ειδικά στην μικρή ηλικία και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μας.Βέβαια αυτό μπορεί να αλλάξει αν αρχίσουμε να αμφισβητούμε αυτά που μας έχουν μάθει γιατί το πιο πιθανό είναι να προέρχονται από αντιλήψεις παλαιότερων εποχών και επειδή οι αντιλήψεις είναι απόροια των κοινωνικών καταστάσεων το πιο πιθανό να μην ισχύουν όταν μας τις μαθαίνουν,το ίδιο ισχύει και με το τι θεωρείτε ρεαλιστό και τι ουτοπικό.Πχ πριν 100 χρόνια περίπου όποιος έλεγε ότι θα φτιάξουμε υπτάμενη μηχανή θεωρούταν τρελός ή ότι ο άνδρας αν έχει μικρότερες αδερφές πρέπει να τις παντρέψει και μετά να παντρευτεί ο ίδιος και άλλα πολλά…Για τον λόγο αυτό η ιστορία επαναλανβάνεται,όχι γιατί δεν την ξέρουμε αλλά γιατί έχουμε τον ίδιο τρόπο σκέψης με τους προΪγούμενους.Η κοινωνία εξελίσετε,δεν μπορούμε να μένουμε με ιδέες μιας παλιότερης κοινωνίας και να θέλουμε να πάμε μπροστά.Αν θέλουμε να δούμε μια διαφορετική κοινωνία θα πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης και να κρίνουμε αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν με γνώμονα το κοινό καλό γιατί είτε το θέλουμε είτε όχι είμαστε όλοι αλυσίδα και εξίσου σημαντικοί.

  2. risinggalaxy says :

    εκεί που την πατάτε είναι ότι δεν λέτε αλήθεια για το πως λέγεται ο κόσμος που οραματίζεστε και αυτό είναι μια ακρατική κομμουνιστική κοινωνία. όσο δεν λέμε τα πράγματα με το όνομα τους τόσο δεν θα ακούει κανείς

    • lascapigliata says :

      Οι ταμπέλες φοβίζουν κόσμο, και περιχαρακώνουν. Άσε που είναι κενές νοήματος, και παραξηγούνται και από αυτούς που τις κάνουν σημαία. Πόσοι δηλώνουν «κομμουνιστές» ενώ δεν είναι, και πόσοι «αναρχικοί» το ίδιο;
      Ενώ όταν προτάσσεις το ζητούμενο, μπορεί να συνεννοηθείς καλύτερα.

    • γιάννης ελευθεριάδης says :

      Τα πράγματα είναι απλά,εμείς τα κάνουμε περίπλοκα.Αυτό που βλέπω σαν ιδανικό κόσμο είναι ένας κόσμος όπου δεν θα υπάρχει εκμετάλευση ανθρώπου από άνθρωπο,γιατί αυτό φταίει που όλος ο κόσμος είναι σκατά.Ο ένας χρησιμοποιεί τον άλλο για δικό του ώφελος σε όλες τις πτυχές οποιασδήποτε κοινωνίας είτε άμεσα είτε έμμεσα.

    • Oblivion says :

      Σωστά, αλλά πόσο εύκολο είναι να γίνει ιδεολογία στο τέλος η κάθε λογής ταμπέλα? Και άπαξ και ιδεολογικοποιηθεί, πάει, εκπορνεύτηκε. Και άντε μετά να παλέψεις για αυτή: δημοκρατία, κομμουνισμός, αυτονομία, δικαιοσύνη κλπ.

      Εν πάση περιπτώσει, νομίζω πως πρέπει να προσθέσετε στην λίστα και το θέμα της ιδιοκτησίας πιο ρητά.

      Έβαλα και κάποιες επιπλέον σκέψεις πάνω σε αυτό στο blog του andidrasi&sex

      Καλές γιορτές και με την βοήθειά Του να τους γαμήσουμε το θεό.

    • deepthought says :

      τι ειναι ομως ο κομμουνισμος ???
      οπως το λες μοιαζει σαν να το λενε αμερικανοι πρακτορες το 50.. η ο αδωνις…
      περα απο τον σταλιν υπαρχει και ο μαρξ, αλλα πανω απο ολα υπαρχουν ενημερωμενοι πλεον ανθρωποι, κι αν δεν ειναι μπορουν ευκολα να ενημερωθουν για το κοινο καλο.. οχι .. δεν ειναι κομμουνισμος οπως τον εννοεις .. σταλινικος.. δεν ξερω τι ειναι και δε με νοιαζει πως λεγεται.. θελω οι ανθρωποι να μαχονται για το κοινο καλο.. οχι για το καλο του αφεντη σου.. και τα εφοδια τωρα πια τα εχουμε .. ειμαστε στο 2012, οχι στο 1940 οπως θες να πιστευεις και ηδη εχουμε αργησει …

  3. γιάννης ελευθεριάδης says :

    εντάξει παιδιά,διαλέξτε μαχαιροβγάλτες και μπράβους να παίρνουν αποφάσεις για εσάς.Ατόμα που αντιμετωπίζουν ανθρώπους χειρότερα και από ζώα επειδή είναι άλλου χρώματος ή επειδή δεν γεννηθηκαν έλληνες να αποφασίζουν πάλι για εσάς.Προσωπικά περισσότερα κοινά έχω με έναν εργαζόμενο τούρκο ή πακιστανό ή αγγλο ή γάλλο παρά με τον λάτση και τον βαρδινογιάννη.Ας σταματήσει αυτή η κοροϊδία γιατί όπως είπε και ο oscar wild ή θα ζήσουμε σαν αδέρφια ή θα αφανιστούμε σαν ηλίθιοι…

  4. metaretriever2 says :

    Απαγορεύονται όλες οι απαγορεύσεις εκτός μίας:Ιδιοκτησία.
    Απόλυτη κοινοκτημοσύνη.
    Με αυτή την προσθήκη συμφωνούμε και εμείς.

  5. hectorkl says :

    Εγώ οραματίζομαι τον σοσιαλισμό του 21 αιώνα. Ελεύθερο, ανθρώπινο και δημοκρατικό. Κοινοκτημοσύνη, άμεση δημοκρατία και πάει λέγοντας. Ούτε ο σοσιαλισμός που μας έταξε το ΠΑΣΟΚ είναι σοσιαλισμός αλλά απλός καπιταλισμός και ούτε ο υπαρκτός σοσιαλισμός δεν με εκφράζει γιατί δεν υπήρχε ελευθερία. Εμπρός για μια άλλη κοινωνία

  6. Nick says :

    «Η παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, είναι προσβάσιμη εξίσου απ’ όλους. Δομείται και εξελίσσεται με ευθύνη του συνόλου της κοινωνίας και υπηρετεί την εξέλιξη του ανθρώπου.»

    Άρχοντα, λες «σε όλες τις βαθμίδες» οπότε υποθέτω ότι μιλάς για την εκπαίδευση. Καλά μέχρι εδώ. Εκεί που κοντράρω και φαντάζομαι έχει λογική αυτό που λέω είναι ότι ειδικά στην τρίτη βαθμίδα δεν είναι δυνατό να δομείται ή/και να εξελίσσεται απ’ την κοινωνία. Αναγκαστικά πρέπει να δομείται και να εξελίσσεται απ’ τους «ειδικούς» του κάθε κλάδου (τους ερευνητές του κάθε κλάδου). Εκτός βέβαια αν μπορέσει κάποιο σύστημα να κάνει όλη την κοινωνία πανεπιστήμονες (και αυτούς που δεν ενδιαφέρονται, με το ζόρι) κάτι που δεν προβλέπω να γίνεται εύκολα.

Σχολίασε άφοβα...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: