Έτσι βγαίνουν τα φράγκα εκδότη μου

Ξανά ο «ανένταχτος» Χατζηνικολάου στο επίκεντρο μπίζνας με την πολιτεία; Αν και δεν ακούστηκε παραέξω, καθώς ακόμη και σήμερα τα εκατομμύρια σε εργολάβους σφυρίζουν πάνω από το κεφάλι μας (πλέον τους δίνουν και μία ΔΕΚΟ δώρο), στις μερικές εκατοντάδες ή και δεκάδες χιλιάδες είναι η είδηση. Ακριβώς διότι αυτές οι μικρές συγκριτικά μπίζνες με το Κράτος και την Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι εκείνες που εξασφαλίζουν την τροφοδοσία του συστήματος με σταθερούς ρυθμούς. Ενώ παράλληλα δεν τραβάνε την προσοχή της κοινωνίας.

Ξεκίνησα όμως από το τέλος, οπότε πάω κατευθείαν στην ιστορία μας.

Μεταφέρω από το argolika.gr

142.237 ευρώ έδωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου στην ιστοσελίδα ellines.com, με την οποία συνδιοργάνωσαν τον περασμένο Οκτώβριο συνέδριο στο ξενοδοχείο Costa Navarino, στην Πύλο.

Και το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε είναι πολύ μεγαλύτερο, αφού δεν περιλαμβάνονται τα έξοδα του πολυτελούς ξενοδοχείου…

Στις 31 Δεκεμβρίου πληρώθηκε η πρώτη δόση (54.808,80 €) και πριν από μερικές ημέρες, στις 21 Φεβρουαρίου, τα υπόλοιπα χρήματα (87.748,20 €).

Τα χρήματα δόθηκαν, όπως αναφέρουν οι αποφάσεις που αναρτήθηκαν στη «Διαύγεια», για «Μελέτη διερεύνησης για τη δημιουργία ενδιαφέροντος από ομογενείς της Περιφέρειας Πελοποννήσου για επενδυτικές δραστηριότητες κατά την προγραμματική περίοδο 2014-2020 » του έργου «Εμπειρογνωμοσύνες /Μελέτες προετοιμασίας νέας προγραμματικής περιόδου 2014- 2020 και σύνδεσης με την υλοποίηση της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου».

Τις δύο πληρωμές με υπογραφή Τατούλη μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Το συνέδριο είχε γίνει το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013 με προσκεκλημένους διακεκριμένους Έλληνες του εξωτερικού. Την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό εκπροσώπησε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας  Κωστής Χατζηδάκης, μεταφέροντας και μήνυμα του Αντώνη Σαμαρά αλλά και οι Υπουργοί Μιχελάκης, Μαυραγάνης και Ανδριανός.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο γνωστός δημοσιογράφος και εκδότης Νίκος Χατζηνικολάου, ο οποίος έκανε ειδικές αναφορές στο παγκόσμιο βεληνεκές των Ελλήνων της διασποράς. Ο ιδρυτής του ellines.com, της «πρώτης διαδικτυακής χώρας στον κόσμο», Χρήστος Μπάρλας, κλείνοντας το συνέδριο σημείωσε ότι το« ellines.com θα συνεχίσει να ανακαλύπτει τους Έλληνες που ξεχωρίζουν, διακρίνονται και μπορούν».

Γιατί ellines.com; Μα πολύ απλά γιατί το ellines.com είναι παραμάγαζο του Χατζηνικολάου. Αλλά ας δούμε πρώτα τι σημαίνει και το επίσημο μαγαζί Χατζηνικολάου για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Από το ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών:

Σύμφωνα με έγγραφο της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η διαφημιστική δαπάνη της περιφέρειας «μοιράζεται» ως εξής:

Υπό τον τίτλο ΑΝΑΔΟΧΟΙ ΕΘΝΙΚΩΝ ΜΜΕ αναφέρεται:

Γράφημα Α.Ε. Ταξίδια Καθημερινής 3.444 ευρώ
Τουριστικός Οδηγός της Ελλάδος ΕΠΕ 5.535 ευρώ
TRAVEL TIMES MON ΕΠΕ 1.107 ευρώ
REAL MEDIA Α.Ε.-REAL ESCAPE 12.300 ευρώ
Δημοκρατικός Τύπος Α.Ε. ESPRESSO 6.150 ευρώ
Εκδόσεις Πρώτο Θέμα Α.Ε. BIG FISH 4.305 ευρώ
Θ. Τσιρόγκας και σία Ο.Ε. who is who 5.166 ευρώ
ΤΡΙΤΗ ΟΨΗ Α.Ε. ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 1.722 ευρώ

Σε 22 ραδιοφωνικούς σταθμούς για προβολή προϊόντων:

ΕΛΛΑΔΑ FM 1.494 ευρώ
SKAΪ FM 100,3 10.999 ευρώ
REAL FM A.E. 15.999 ευρώ
ΒΗΜΑ FM AE 7.995 ευρώ

Στο Διαδίκτυο στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΝΗΣΟΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ELLINES.COM ΜΕΠΕ 12.300 ευρώ και για Προβολή Προϊόντων ΕΝΙΚΟΣ Α.Ε. 12.300 ευρώ.

Αθροίζοντας τα παραπάνω ποσά προκύπτει ο αριθμός 52.899 ευρώ. Παρεμπιπτόντως η συνολική διαφημιστική δαπάνη της Περιφέρειας ανέρχεται στα 99.324 ευρώ. Άρα, πάνω από τα μισά έχουν πάει σε εταιρείες του ομίλου REAL. Έχουν όμως προηγηθεί, όπως παρέθεσα από τα «Αργολικά«, οι δύο δόσεις του συνολικού ποσού των 142.237 ευρώ για το ellines.com. Άρα το γενικό σύνολο ανέρχεται στα 195.136 ευρώ. Ούτε 200 χιλιάρικα. Ποιος θα ασχοληθεί με τέτοια ευτελή ποσά;

Λογικά θα αναρωτηθεί κανείς, γιατί στα αθροίσματα μπαίνει και το ellines.com.

Διαβάζουμε από την «ταυτότητα» του site, ότι ιδρυτής του είναι:

Χρήστος Μπάρλας, ιδρυτής

Ο Χρήστος είναι εμπνευστής και ιδρυτής του ellines.com, ο άνθρωπος που συνέλαβε την αρχική ιδέα και υλοποίησε στην συνέχεια το όραμα της “Πρώτης Διαδικτυακής χώρας του κόσμου”.

Ταυτόχρονα ο δημοσιογράφος Χρ. Μπάρλας είναι διευθυντής του ρ/φ σταθμού Real FM και διευθυντής εκπομπής «Στον Ενικό» (Star). Γενικώς ο Χρήστος Μπάρλας είναι δεξί χέρι του Νίκου Χατζηνικολάου εδώ και κάποια χρόνια.

Σχετικά με το τι είναι το ellines.com μεταφέρω την περιγραφή του ίδιου του Χρ. Μπάρλα:

H πρώτη διαδικτυακή κοινότητα για όλους του Έλληνες – από όλον τον κόσμο. Ένας κοινός τόπος συνάντησης για να γνωρίσουμε – και να γνωριστούμε με ανθρώπους που η ρίζα του (μας) είναι ελληνική. Για πρώτη φορά, ένας παγκόσμιος ιστός Ελλήνων που έχουν κατακτήσει την υφήλιο με την προσωπικότητα, την εργατικότητα, την δημιουργικότητα, τις ιδέες τους, την δύναμή τους. Έλληνες που  διαπρέπουν σε όλα σημεία του ορίζοντα. Έλληνες που κατήργησαν τα σύνορα. Έλληνες που έχουν δημιουργήσει μια ΑΛΛΗ ΕΛΛΑΔΑ. Μια Ελλάδα που μπορεί να διακρίνεται και να ξεχωρίζει. Οι ellines.com εκμηδενίζουν τις αποστάσεις, καταργούν τα σύνορα και ενώνουν τους Έλληνες. Το ellines.com ανοίγει τα σύνορα μιας καινούργιας «χώρας».

Όλα άρχισαν όταν o Δημοσιογράφος Χρήστος Μπάρλας, προσπαθούσε να ανακαλύψει καθημερινά «καλές ειδήσεις». Σε αυτή την προσπάθεια, όπως αναφέρεται και στο site ellines.com: «ανακαλύψαμε πόσοι Έλληνες εκτός συνόρων έχουν «ξεδιπλωθεί» και κατέχουν σημαντικές θέσεις, καθορίζουν τύχες, ανατρέπουν δεδομένα, διαπρέπουν στις επιστήμες, αναδεικνύονται στις τέχνες, καθηλώνουν με τις ιδέες τους, επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί, καλλιτέχνες, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες, αθλητές, εικαστικοί, ζωγράφοι, αστυνομικοί, φωτογράφοι, ηθοποιοί, manager …όλοι αυτοί και ακόμη περισσότεροι που θα ανακαλύψει η δημοσιογραφική έρευνα αλλά και που θα προτείνουν και θα αναδείξουν τα ίδια τα μέλη μας – «πολίτες» για πρώτη φoρά θα έχουν ένα κοινό σημείο συνάντησης»

Πόσο το καταφέρνει όλο αυτό το βαρύγδουπο και φιλόδοξο στόχο του; Για την «αποτελεσματικότητά» του αφήνω ασχολίαστα τα στοιχεία που αναφέρονται στο προφίλ του site, στο ίδιο το έγγραφο της απόφασης της Περιφέρειας για τη διαφημιστική δαπάνη των 12.300 ευρώ:

Tο ellines.com είναι η πρώτη διαδικτυακή κοινότητα για όλους τους Έλληνες –
από όλον τον κόσμο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google analytics ο μέσος όρος επισκεψιμότητας για το
μήνα Φεβρουάριο του ellines.com:
35.954 επισκέψεις
91.017 προβολές σελίδας
Επισκεψιμότητα από 104 χώρες του Κόσμου

Πρόκειται περί αρπαχτής; Όχι δα…

Για το ζήτημα του ellines.com και των ιδιαίτερων σχέσεων με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, δηλαδή τον ίδιο τον Πατούλη, έχουν ήδη «ξεκατινιαστεί» ο Νίκος Χατζηνικολάου με τον έτερο «παπαγάλο» (του ΔΟΛ), Γιώργο Παπαχρήστο (βλ. εδώ και εδώ), ήδη από την εποχή της φιέστας στο Costa Navarino.

Το πρόσφατο αυτό παρελθόν έχει ξεχωριστή σημασία εν όψει εκλογών τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά προσωπικά θα (ξανα)σταθώ στο θέμα Χατζηνικολάου που με είχε απασχολήσει λίγους μήνες νωρίτερα – και μάλιστα με απειλές μηνύσεων μέσω twitter. Στο δημοσιογράφο-εκδότη «πασπαρτού» που τα έχει καλά με όλους και με όλα, αλλά πάνω από όλα με την οικογένεια Κουρή. Το ζήτημα με τον εν λόγω επαγγελματία των media είναι το προφίλ που έχει καταφέρει καλύτερα από όλους να πουλήσει προς τα έξω. Ο Μπόμπολας και ο Ψυχάρης έχουν πολύ προφανείς ιδιότητες και, καθώς ξεκοκκαλίζουν εκατομμύρια των εκατομμυρίων δημόσιο χρήμα μέσω παράλληλων δραστηριοτήτων, έχουν ταυτιστεί στα μάτια της κοινωνίας με τη διαπλοκή και αυτό που λέμε γενικώς την «εργολαβία». Ο Νίκος όμως όχι. Ο Νίκος διατηρεί το προφίλ του «καλού παιδιού», του «άνκορμαν της καρδιάς μας» (από το 1989). Βάλε κάτι Ελληνοφρένειες, Στάθηδες και Μπογιόπουλους από τη μία πλευρά της ζυγαριάς. Λαϊφστάιλ Κασιδιάρηδες, διαφημιστές των νεοναζί Τράγκες, πρασινοφρουρίνες τύπου Μακρή από την άλλη. Βάλε στη σακούλα από πατριωτική επανάσταση Μίκη Θεοδωράκη μέχρι τον ραψωδό της Χρυσής Αυγής, Πέτρο Γαϊτάνο. Ιδού το «λίγο από όλα».

Όμως ο Χατζηνικολάου ήταν, είναι και θα παραμείνει (αγαπημένο) παιδί της Δεξιάς. Απλά πανέξυπνος για να περνιέται και για δημοσιογράφος και για ανεξάρτητος και για αντικειμενικός. Υποψιάζομαι (για να μην πω είμαι σίγουρος) ότι αρπαχτές δεκάδων χιλιάδων ευρώ σαν την παραπάνω -και σαν την προηγούμενη με τις σχολικές βιβλιοθήκες- θα έχουν γίνει πολλές και θα παραμείνουν στην αφάνεια. Αλλά να μην κοροϊδευόμαστε κι όλας. Μπάστα Νίκο

Ετικέτες: , , , , , ,

10 responses to “Έτσι βγαίνουν τα φράγκα εκδότη μου”

  1. kris says :

    Η διαφημιστική δαπάνη της περιφέρειας σε τι αφορά; Ποιό είναι το διαφημιζόμενο προϊόν; Δηλαδή, υπάρχουν κάποια διαφημιστικά banner, διαδικτυακά ή ραδιοφωνικά σποτ που να καλούν σε επενδύσεις στην πελοπόννησο;

    • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

      Από ό,τι επικαλούνται στη διαφήμιση τοπικής παραγωγής. Δεν είναι μόνο το site, αλλά και το ραδιόφωνο και η εφημεριδα. Επίσης διαφήμιση δεν είναι μόνο η καταχώρηση, αλλά και η στοχευμένη δημοσίευση (advertorial).

      • khlysty says :

        Δεν αναφέρομαι στο συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά γενικά: από τον καιρό των ΚΠΣ, ένα ποσό πάει πάντα για την προβολή των συγχρηματοδοτούμενων έργων και υποτίθεται ότι διαφημίζει τι καλή που είναι η Ε.Ε. και μας χώνει τα φράγκα για να κάνουμε -κάθε είδους…- έργα, είτε αυτά είναι δρόμοι, είτε συνέδρια. Από τη στιγμή που η Περιφέρεια παίρνει φράγκα από το ΕΣΠΑ για το συνέδριο στο Κόστα Ναυαρίνο, προφανώς και πρέπει να το «διαφημίσει» ως συγχρηματοδοτούμενο «έργο».

Σχολίασε άφοβα...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: