Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά;

Ποιος πολιτισμικός και κοινωνικός βόθρος άνοιξε το 2010; Πόσο φαρμάκι έκρυβε μέσα της η ελίτ του ελληνικού πολιτισμού της δεκαετίας του ’90; Πόσες εμμονές και πόση αυταρέσκεια χωρά σε ανθρώπους της τέχνης και των γραμμάτων; Πόσο παραγωγικός είναι επιτέλους αυτός ο κοινωνικός δαρβινισμός που έχει επιβληθεί.

Ξεφτίλισαν το συνταξιούχο που αυτοκτόνησε στην πλατεία Συντάγματος. Χλεύασαν τα παιδιά που λιποθύμησαν από κακή διατροφή. Αφόδευσαν σε πιτσιρικάδες που σαπίζουν στα κρατητήρια. Αγνόησαν χιλιάδες ψυχές που στιβάζονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Χειροκρότησαν κάθε κυβερνητική απόφαση που έκριναν ότι είναι αρκούντως σκληρή και διαμαρτυρήθηκαν μόνο για τις καθυστερήσεις στην επιβολή της πιο απάνθρωπης πολιτικής των τελευταίων δεκαετιών. Όχι, δεν είναι ούτε εργοστασιάρχες, ούτε μεγαλοτραπεζίτες, ούτε εθνικοί εργολάβοι, ούτε καναλάρχες. Είναι άνθρωποι του πολιτισμού. Είναι η πεφωτισμένη πρωτοπορία των 90s. Είναι το πνευματικό ισοδύναμο της σκωληκοειδούς απόφυσης του Κλικ.

Αφορμή για τις παρακάτω αράδες, η αυγουστιάτικη επέλαση των ανθρωπόμορφων ανθρωποφάγων στα ιντερνετικά μιντιομάγαζα, με πεντιγκρί «Έλληνα λογοτέχνη». Εκείνου του είδους που άκμασε στη δεκαετία του ’90 γράφοντας αφόρητα αυτοαναφορικές αηδίες, για να τις διαβάζει ο ίδιος και να αυτοθαυμάζεται. Πού πούλησαν δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα σε ανθυποβαλκάνιους που ένιωσαν ότι έγιναν Ευρωπαίοι, γιατί κάτω από το ελενίτ του γκαράζ μπόρεσε επιτέλους να μπει η πολυπόθητη BMW. Δεν έχει κανένα νόημα να αραδιάσω ονόματα. Τα γνωρίζουν όλοι. Είναι συγγραφείς, ποιητές, πανεπιστημιακοί, που αλώνιζαν στους τηλεοπτικούς δέκτες και ενίοτε στα κομματικά επιτελεία. Είναι όλοι εκείνοι, που η Λένα Διβάνη (αυτο)αποκαλεί… μετριοπαθέστατα, «διανόηση».

Όταν δεν υπήρχε συστημικός κίνδυνος οι «διανοητές» μπορούσαν εύκολα να παριστάνουν τους φιλελεύθερους και να ξιφουλκούν εναντίον του συστήματος, αλλά να το εκμεταλλεύονται έμμεσα ή άμεσα για τον βιοπορισμό τους. Τη στιγμή όμως το αυτό το ίδιο σύστημα άρχισε να απειλείται, σχεδόν αυτόματα ή και συντονισμένα, συντάχθηκαν αρχικά με αποφασιστικότητα και τελικά με λύσσα δίπλα του. Με αυτόν τον τρόπο αποκαλύφθηκε ο βαθύτατος συντηρητισμός τους, αυτή η συστημική μούχλα που τους εξασφάλιζε το παντεσπάνι τους. Εκεί ήταν πάντα. Απλά δεν απειλούνταν τόσα χρόνια. Άλλωστε, οι περισσότεροι αξιοποίησαν εξαντλητικά, πολιτικό σύστημα, κόμματα και Κράτος. Είναι κρίμα να γίνουν θύματα των περικοπών του, τώρα που και οι ιδέες και οι πελάτες εξαντλούνται.

Φτάσαμε στο σημείο λοιπόν, οπότε η αμφισβήτηση της εξουσίας να θεωρείται η κριτική στους πολιτικούς γιατί δεν είναι πιο αποφασιστικοί στην επιβολή του κοινωνικού δαρβινισμού και υπολογίζουν το πολιτικό κόστος των πράξεών τους, δηλαδή γιατί υπολογίζουν ακόμη και τις οριακά δημοκρατικές διαδικασίες. Αν αυτό ονομάζεται διανόηση σε συνεχή σύγκρουση με την εξουσία και την πολιτική και πνευματική αρτηριοσκλήρωση, τότε πράγματι ο Χίτλερ ήταν οραματιστής της παγκόσμιας ειρήνης.

Δεν υπάρχει κανένα μυστήριο σε αυτήν την περίπτωση. Ούτε δα ήταν κάτι κρυφό ή μη αναμενόμενο. Ένας πανεπιστημιακός, διορισμένος σε Δ.Σ. κρατικής επιχείρησης και πέντε-έξι επιτροπές, υπάρχει περίπτωση να δαγκώσει το χέρι που τον ταΐζει; «Μα δεν πληρώνομαι», αντιτάσσουν υποκριτικά. «Το κάνω για το καλό του πολιτισμού, των γραμμάτων, της κοινωνίας, της χώρας, της ανθρωπότητας, του γνωστού και αγνώστου σύμπαντος». Φαίνεται ότι στην προεμφυλιακή Ελλάδα του 21ου αιώνα, ο αλτρουισμός περίσσεψε στη διανόηση. Αυτός θα είναι και ο λόγος που συντηρούν την ανθρωποφαγία με τόσο πάθος.

Η παρεξηγημένη σκατοψυχιά

Είναι δείγμα υγείας, κατά την άποψή μου, το ότι ακόμη και στην τούρλα του Αυγούστου, τέτοια μισαλλόδοξα, υπερσυντηρητικά, ανιστόρητα, και εν τέλει απάνθρωπα κείμενα και δηλώσεις δεν περνούν αναπάντητα. Όχι μόνο αναδεικνύονται (ως απάνθρωπα) αλλά κάποιες φορές αναγκάζουν τον ιδιοκτήτη τους να ερμηνεύσει ή και ανακαλέσει τα λεγόμενά του. Αυτό από την άλλη οδηγεί σε ένα ακόμη τραγελαφικό φαινόμενο. Υποτιθέμενοι τεχνίτες της γλώσσας, λογοτέχνες και καθηγητές Πανεπιστημίου, να προσπαθούν να πείσουν ότι είναι ανίκανοι να βάλουν τη μία λέξη πίσω από την άλλη και να φτιάξουν μία κοινώς κατανοητή πρόταση που να μην επιδέχεται άλλης ερμηνείας. Ποτέ άλλωστε τόσοι γνώστες της γλώσσας δεν αποδείχτηκαν τόσο ανίκανοι να την χρησιμοποιήσουν.

Προφανώς δεν είναι αυτή η αλήθεια. Καμία παρεξήγηση. Καμία παρερμηνεία. Ό,τι γράφουν ή λένε (ή καλύτερα, εκτοξεύουν), το εννοούν. Και εννοούν κάθε λέξη που χρησιμοποιούν. Απλώς τους είναι αδύνατο να παραδεχτούν ότι πιάστηκαν με την καρδάρα στο χέρι. Και αντ’ αυτού προσπαθούν να την περάσουν κάτω από τα μάτια μας, επιμένοντας «δεν βλέπετε καλά». Λένε ότι «όταν ανακαλύφθηκε η συγγνώμη, χάθηκε το φιλότιμο». Σωστό. Το κακό είναι ότι κάποιοι δεν έχουν ανακαλύψει ούτε τη συγγνώμη.

Πράγμα που μας οδηγεί στα κοινωνικά δίκτυα και το ρόλο τους. Το κλαμπ των διανοητών που αλληλοκαβατζώνονται από κυβερνητική επιτροπή σε κρατικό Δ.Σ., έως και σήμερα παραμένει ερμητικά κλειστό. Δεν αρκείται όμως σε αυτό. Όντας ανέκαθεν κλειστό, αλλά χωρίς τη δυνατότητα ζύμωσης με τον πραγματικό κόσμο, η εντύπωση -σε μεγάλο βαθμό αληθής- ήταν ότι η κοινωνία μπορεί να άγεται εύκολα και εσαεί χωρίς να χρειαστεί να συγχρωτιζόμαστε με αυτήν. Τα κοινωνικά δίκτυα ανέτρεψαν αυτήν την παγιωμένη εντύπωση και -με βίαιο τρόπο- τους αποκαλύπτουν μία άλλη πραγματικότητα. Ότι δεν είναι αυθεντίες. Ότι ο λόγος τους δεν περνάει ως θέσφατο. Ότι εκτοξεύουν συχνά πηχτές ανοησίες που δεν περνούν απαρατήρητες. Για την ώρα συνεχίζουν να ζουν στη γυάλα τους, αλλά πλέον βλέπουν απ’ έξω. Βλέπουν ότι δεν μπορούν να επιβάλουν εύκολα όποια άποψη βγάζουν από την κοιλιά τους ή -ακόμη χειρότερα- τους ορίζεται να επιβάλουν. Αντιμετωπίζουν ανθρώπους που είναι εξυπνότεροι, πιο καλλιεργημένοι πνευματικά, περισσότερο γνώστες, πιο καταρτισμένοι και κυρίως πολύ πιο αξιόλογοι από αυτούς. Εκατοντάδες πολίτες της διπλανής πόρτας, κατά κόρον ψευδώνυμοι (ακριβώς γιατί είναι της «διπλανής πόρτας» και δεν έχουν την ανάγκη να αντλήσουν κύρος από την ονοματάρα τους), που παράγουν ψηφίδες ιδεών πολύ πιο προωθημένων, πολύ πιο άρτια εκπεφρασμένων, πολύ πιο σύγχρονων, και με περισσότερο ενδιαφέρον βρε αδερφέ από την ομοφοβική μπαλαφαρία της κάθε Σώτης στην Άθενς Βόις.

Οπότε χτυπάμε την ανωνυμία. Πού πας χωρίς να σε λένε Χειμωνά ή Τατσόπουλο; Πώς θα σε θυμάται η Ανθρωπότητα αν βγαίνεις με το όνομα «βυζιά μελάτα» ή «μπάμπης6789241»; Ποια κρατική επιτροπή θα σε βραβεύσει; Ποιος υπουργός θα σου σφίξει το χέρι; Ποια Σούλα Καραμπουζούκη, χήρα μεγαλοεργολάβου, θα σε συνοδεύσει σε παρουσίαση πραγματείας για την αφόρητη μυρωδιά της μασχάλης της εργατικής πλέμπας; Ναι υπάρχει και η σαβούρα ανάμεσα στους ψευδώνυμος. Ογκώδης και κραυγαλέα σαβούρα. Πώς θα ήταν δυνατόν να μην υπήρχε; Αλλά καλό θα ήταν να μην διαβάζουμε κουταμάρες περί κανιβαλισμού. Δεν κανιβαλίζεται ο ανθρωποφάγος, αγάπη μου.

Υ.Γ.1 Δεν ισοπεδώνω τους διανοητές ή τους λογοτέχνες. Είναι όμως η πικρή αλήθεια ότι η πλειονότητα των διακεκριμένων Ελλήνων των γραμμάτων και της τέχνης των 90s πρωτοστατεί, συντάσσεται ή σιωπά, σε αυτό το ανθρωποφαγικό μεταμοντέρνο think tank της νεοφιλελεύθερης βαρβαρότητας.

Y.Γ.2 Πιο γραφικοί, πιο γελοίοι και τελικά ακόμη πιο σκατόψυχοι, είναι εκείνοι οι δευτεροκλασάτοι σχολιαστές σε ιστοσελίδες και εφημερίδες, που νιώθουν την αδήριτη ανάγκη να δικαιολογήσουν κάθε κρετινισμό των παραπάνω «διανοητών». Πρόκειται για εκείνα τα γελοία ανθρωπάκια που προσπαθούν με κάθε τρόπο να μπουν στα σαλόνια της κυρίας Σούλας Καραμπουζούκη, χήρας μεγαλοεργολάβου, και να τα θαυμάσουν κι αυτά για το αφόρητο τίποτε που πουλάνε.

Zaphod

Ετικέτες: , , , , , ,

74 responses to “Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά;”

  1. Δικηγόροι Πρέβεζας & συνεργάτες says :

    Το «πνευματικό ισοδύναμο της σκωληκοειδούς απόφυσης του Κλικ» δεν θα μπορούσε παρά να είναι ανθρωποφαγικό. Πολύ καλό το άρθρο σας.

    • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

      Ευχαριστώ πολύ. Αλλά έχω ακόμη μία ανακατωσούρα στο στομάχι που δε λέει να φύγει…

    • Μαζί τα φάγαμε, μόνοι μας πεινάμε! says :

      Ο Γιάννης Χάρης σχολιάζει τον συγκάτοικό του (στην ίδια εφημερίδα «Εφ.Συν» Γιάννη Ξανθούλη…..Απόλαυση!!!

      » Της Κικής Δημουλά τής κατέλαβαν οι ξένοι την Κυψέλη, του Γιάννη Ξανθούλη τού καταλαμβάνουν κάθε Κυριακή την πλατεία Κάνιγγος, όχι οι ξένοι γενικά αλλά «ΟΛΗ η πρώην Σοβιετική Ένωση». Ειδικότερα, μεσόκοπες κυρίες που μιλούν τη γλώσσα, λέει, του Τσέχοφ και του Στάλιν, αλλά και «τα σύγχρονα “πουτανίστικα” ρώσικα», κάτι «κυρίες που συμπτωματικά ΟΛΕΣ γνωρίζουν από νοσηλεία, έχουν διπλώματα φιλοσοφίας και μηχανοδηγών τρένων, άδεια οδήγησης πυραύλων, τελειόφοιτες ωδείων στο τμήμα κλασικού τραγουδιού και πολλές με ειδικές σπουδές στο πιάνο και κυρίως στην ΑΡΠΑ… Έλεος!» Τα κεφαλαία, του Γ.Ξ.: το «ΟΛΕΣ», ειρωνείας σημαντικό· το «ΑΡΠΑ», ξαφρίσματος δηλωτικό, για όσους δεν κατάλαβαν το σκέτο «πιάνο». Επίσης και το «Έλεος!» είναι του Γ.Ξ. Γιατί το δικό μου θα το γράψω εγώ τώρα με κεφαλαία: ΕΛΕΟΣ!

      Έλεος, όταν ο κύριος αυτός κάνει τάχα σάτιρα και χιούμορ και βγάζει το ψωμί του με το να χλευάζει και να κατασυκοφαντεί αυτές τις γυναίκες που κουβαλούν· τον σταυρό του εκπατρισμού και της εξαθλίωσης, παραστέκοντας και ξεσκατίζοντας τους ανήμπορους γερόντους μας.

      Στο ίδιο άρθρο, πάντα στην εφημερίδα μας (10/8), έπειτα από τις πουτάνες και κλέφτρες, παρελαύνουν οι άλλοι, οι πλούσιοι Ρώσοι, που μας έρχονται τουρίστες, και, για να είναι πλούσιοι, θα είναι μαφιόζοι κτλ. Αλλά δεν έχει νόημα να επιμείνουμε στις εμμονές του Γ.Ξ.

      Λέω «εμμονές», γιατί περσινό μόλις άρθρο του, στην απεργιακή Ελευθεροτυπία (7.7.12), τον ίδιο στόχο είχε:

      «Οι κοινωνιολόγοι μπορούν να απαντήσουν ίσως γιατί τα αγόρια από την πρώην αλησμόνητη Σοβιετική Ένωση διαθέτουν τόσο εκπαιδευμένη όσφρηση στο πολύτιμο μέταλλο, ακόμη κι αν διακοσμεί ένα ασήμαντο κουταλάκι γλυκού… Βεβαίως, έχουν και την αμέριστη βοήθεια των “πιστών οικονόμων” μαμάδων ή συζύγων τους, που βοηθούν στη μακροζωία των Ελλήνων γερόντων και όχι μόνο. […] Τέλος πάντων, αηδιάζω για το πώς ξεπέσαμε στην ανάγκη αυτών των μαϊμούδων απογόνων των ένδοξων (το πάλαι) “γεωργιανών μπαλέτων”, που θαυμάζαμε».

      Όχι, ούτε σκέτα χυδαιότητα είναι πια αυτό, ούτε ρατσισμός· είναι μικρότητα ψυχής, αξιοδάκρυτη μιζέρια, και ούτε καν μισανθρωπία ––απανθρωπία!

      Και ντρέπομαι και πάλι που χρειάστηκε να ξανασχοληθώ με τα γραπτά του κυρίου Ξανθούλη, έπειτα από τα υπερασπιστικά της θανατικής ποινής, τη μια, τα λαϊκίστικα ισλαμοφοβικά, την άλλη. Είναι όμως κάτι σαν ξόρκι, σαν να πετάς τη γλίτσα αποπάνω σου, αυτή που σου κάθεται αμέσως και σε πνίγει, με το που πιάνεις μόνο και διαβάζεις… Στοιχειώδης υγιεινή, εντέλει.

      [1] Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς, σε αντίστοιχη περίπτωση, Ελληνίδα μάνα να λέει στο δίχρονο κοριτσάκι της, που είναι δίπλα της, που το κρατάει απ’ το χέρι, που δεν το φωνάζει δηλαδή απ’ την άλλη άκρη της αυλής κτλ., να του λέει λοιπόν: «Ω Μαρία…», έστω: «Αχ Μαρία, κοίτα εδώ!» Θα πει: Μωρό μου / Μωρουδάκι μου / Κοριτσάκι μου, και διάφορα άλλα σχετικά ––σπανιότερα το όνομα, που τότε θα είναι Μαράκι (μου) ή όποιο άλλο υποκοριστικό. Είναι όμως γενικότερο το θέμα με τη χρήση μικρών ονομάτων: προσεχώς.»
      http://yannisharis.blogspot.gr/2013/08/40.html

  2. Γιώργος Καλημέρης says :

    «Υ.Γ.1 Δεν ισοπεδώνω τους διανοητές ή τους λογοτέχνες.»

    Ορθώς. Ισοπεδώνεται η διανόηση και η λογική, γενικότερα.
    Θα μπορούσε το κείμενο να χαρακτηριστεί και «συνωμοσιολογικό».

    Όταν θα αναφερθείς με πηγές και στοιχεία για το πως «Όταν δεν υπήρχε συστημικός κίνδυνος οι «διανοητές» μπορούσαν εύκολα να παριστάνουν τους φιλελεύθερους και να ξιφουλκούν εναντίον του συστήματος, αλλά να το εκμεταλλεύονται έμμεσα ή άμεσα για τον βιοπορισμό τους.» ίσως να έχει και κάποια υπόσταση το κείμενό σου.

    Για την ώρα είναι απλά «κλαψομουνίστικο» (όρος ισάξιος του σκατόψυχου).

    • Γιώργος Ντόπουλος (@yX__) says :

      Θα κάτσω να σου μαζέψω εγώ πηγές και στοιχεία, αλλά κι εσύ παράλληλα θα μαζέψεις στοιχεία για το ότι η Σώτη, η Διβάνη ο Χωμενίδης κτλ έχουν κάποια αντικειμενική σχέση με αυτό που ονομάζεται «διανόηση». Οκ;

      • Panag. says :

        Πάντως μόλις κατηγορήσει ή κατακρίνει καποιος άρθρο του συναφιου σας τρέχετε να υπερασπιστείτε, με τσαμπουκα, σε τι διαφερετε από τους υπερασπιστές σχολιαστες της Σώτης και των λοιπών άραγε;
        Επίσης δεν ειδα πουθενα να λαμβάνεται ευθύνη για το ποιοι έκαναν ολους αυτους δήθεν διανοητές του σήμερα, γιατι αν δεν απατώμαι ηλικιακά ανήκετε σε εκείνους που ηταν ενήλικοι την δεκαετία του 90, όχι ομως ο κόσμος δεν ευθυνεται, ξερετε τώρα μονο να τους διαφήμιζετε έστω και έτσι, η κακή διαφήμιση ειναι καλυτερη απο καμία διαφήμιση. Αλλα τους χρησιμοποιείτε και σεις για να κάνετε διασημες τις ιντερνετικές περσονες σας αλλιώς πως να δικαιολογηθεί τόση στενή παρακολούθηση στο τι γράφουν τα χαμέτυπα; Περαστικα σε ολους σας

        • Γιώργος Ντόπουλος (@yX__) says :

          Μόνο ένας απάντησε (εγώ) και είπα πως θα μαζέψω και θα παραθέσω πηγές και στοιχεία. Πού σκατά είδες τον πληθυντικό και τον τσαμπουκά; Αν ήμουν κακοπροαίρετος θα έλεγα πως προσπαθείς να γυρίσεις την κουβέντα σε καυγά και όχι σε παράθεση στοιχείων. Πάλι καλά που δεν είμαι, δηλαδή…

          Και όχι, προσωπικά την δεκαετία του 90 ήμουν ανήλικος. Για τους άλλους που έσπευσαν να υπερασπιστούν με τσαμπουκά το άρθρο του συναφιού δεν ξέρω, ας σου απαντήσουν οι ίδιοι…

          • Panag. says :

            Απάντησε μου τότε χωρις ένταση γιατι τόση στενή παρακολούθηση και τόση εμμονή σε όσα γράφουν η Σώτη, ο Χωμενιδης και ολοι αυτη η σκατίλα; Μιλαμε για απιστευτη εμμονή ενα μπαλακι αναμεσα σας συνεχεια εχει καταντήσει κουραστικό. Γραφει η Σώτη απαντάει η αλλη πλευρα, γράφει η Διβάνη απαντάνε οι επίδοξοι κριτες και σχολιαστες του νετ. Συνεχεια, αυτό δεν ειναι αλληλοτροφοδότιση. Επειδή λοιπον ουτε εγω τους συγκαταλέγω στην διανοηση γιατι μαλλον καμία ιδεα δεν εχουμε για το τι σημαίνει διανόηση, γιατι κοπανιεστε τοσο να ασχολείστε μαζί τους. Επειδη λενε οτι ανήκουν; και γω λεω οτι ειμαι πυρηνικος επιστήμονας και ετοιμάζω την καταστροφή του κόσμου. Κοινως αυτο που θελω να πω ειναι οτι εγω βλεπω μια ηδονή σε αυτό και η αγανάκτηση ειναι φτιαχτη γιατι κανετε και τους εαυτους σας διάσημους μαζι με εκεινους που κατηγορείτε

          • Γιώργος Ντόπουλος (@yX__) says :

            Μαζί σου, κι εγώ το ίδιο πιστεύω, πως όλοι αυτοί δεν είναι διανόηση άρα δεν χρειάζεται να τους δίνουμε περισσότερη σημασία απ’ ότι σε έναν μέσο κρυφοφασίστα (διότι κατ’ εμέ, περί αυτού πρόκειται). Και γι’ αυτό διαφωνώ και με τον Καλημέρη (και διαφωνείς κι εσύ, με βάση τα γραφόμενά σου), ο οποίος ανάγει την επίθεση στα συγκεκριμένα πρόσωπα σε επίθεση στη διανόηση γενικότερα.

            Τελικά, πού διαφωνούμε; 😛

          • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

            Είναι ένα πράγμα Panag που ονομάζεται διαμόρφωση της κυρίαρχης άποψης. Κι αυτό γίνεται από τα (επίσης κυρίαρχα) ολιγοπωλιακά ΜΜΕ. Σαφώς και δεν φιλοξενούν τον αφρό του ανθρώπινου πνεύματος. Γι’ αυτό και τα συχνά εισαγωγικά στο κείμενό μου.

            Επίσης καθορίζω και ποιοι είναι και πόθεν προέκυψαν και από ποιους έγιναν αυτοί που έγιναν. Αν απαντούσα ξερά σε ονόματα (ένα προς ένα) θα γινόταν περιπτωσιολογία – που δεν είναι πλέον περιπτωσιολογία. Επιπροσθέτως θα με κατηγορούσαν κάποιοι για ad hominem (πολύ της μοδός) επιχειρηματολογία. Κρίνω λοιπόν την κατηγορία. Το είδος εκείνο της παρασιτικής διανόησης (κατ’ επάγγελμα και μάλιστα προσοδοφόρο) και όχι έναν-έναν τους φορείς της.

            Αν θες μπορείς να τους αγνοήσεις. Δικαιώμά σου και ενδεχομένως να βρεις και ψυχική γαλήνη. Και μπράβο σου. Αλλά θα το καταφέρεις στο δικό σου μικρόκοσμο, με την «κυρίαρχη» αυτή άποψη να συνεχίζει ανενόχλητη να κυριαρχεί.

        • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

          Από όλους αυτούς, έχω αγοράσει ένα βιβλίο του Χωμενίδη (το Σοφό Παιδί) και σταμάτησα την ανάγνωση στη δεύτερη σελίδα. Ο τύπος φαινόταν ότι έγραφε αγκαλιά με το λεξικό και μόνο για να γιατρέψει τη στυτική του δυσλειτουργία. Τεράστιο πρόβλημα -το γράφω και μέσα- της σύγχρονης ελληνικής λογοτεχνίας. Αυτάρεσκες γραφίδες που δεν έχουν να πουν τίποτε. Ανακυκλωμένη θεματολογία και παραφουσκωμένος λόγος.
          Έχω δικαίωμα δια να ομιλώ, ή ανήκω σε εκείνους που τους έκαναν φίρμα;

          • ToSofoPaidi (@ToSofoPaidi) says :

            Θα διαφωνήσω για το συγκεκριμένο βιβλίο καθώς είναι ίσως και το μόνο που αξίζει του Χωμενίδη, άσχετο αν έχει καταπληκτικά τρομερές ομοιότητες στο στυλ και τη θεματολογία με ένα παλαιότερο, τον «φύλακα στη σίκαλη» του J.D. Salinger (εκδ. Επίκουρος 1977 – πρωτότυπο «The Catcher in the Rye», 1951). Αυτό βέβαια δεν αναιρεί τίποτα από τα όσα έγραψες στην ανάρτηση, με τα οποία συμφωνώ και για τα οποία συχνά πυκνά ερχόταν στο μυαλό ο όρος «βλαχομπαρόκ» που κάποτε είχα ακούσει στο ραδιόφωνο κι έκτοτε έχω τοποθετήσει ως χαρακτηρισμό για την «διανόηση» της εποχής μας…

        • skatiblaxos says :

          δεν είναι το συνάφι ρε βλάχο… οι ιδέες είναι… τα συνάφια είστε εσείς…

      • Γιώργος says :

        Θα με βοηθούσε για την αναζήτηση των στοιχείων και ένας ορισμός αυτού που ονομάζεται «διανόηση».

    • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

      Εξηγώ παρακάτω στον panag.
      Έχεις δίκιο για το κλαψομούνιασμα, γιατί δεν προτείνω κάτι. Αλλά αν νομίζεις ότι είναι ισάξιο της σκατοψυχιάς, έχεις ένα θέμα με τις προτεραιότητές σου.

      • Γιώργος says :

        Τελικά είναι όπως το φοβόμουν. Ο καθένας ερμηνεύει τον άλλον όπως τον βολεύει. Φαντάσου να μην είχα βάλει και εισαγωγικά.

        • κουρασμενος says :

          http://nikiasf.blogspot.gr/2013/07/blog-post_26.html

          Δεν θα ξεκινήσω με καμία λέξη κλασσική,
          ακόμα κι αν ήδη κάτι τέτοιο φαντάζει τετριμμένο.
          Από την τριβή τους οι λέξεις, με προτάσεις «περίπου»,
          έχουν αρχίσει να φθείρονται
          και η φθορά περνάει στη διαφθορά.
          Τι κρίμα που χάσαν το νόημα οι λέξεις,
          τι κρίμα που έχασε το νόημα η ζωή…
          Μια ζωή που όλοι πάσχιζαν και πασχίζουν
          να βρουν, να δώσουν ένα νόημα.
          Όταν το νόημα είναι οτί απλώς υπάρχεις…
          «Πολύ νόημα να ‘ούμε»…

          Ίσως αν ξανά βρούν το νόημα οι λέξεις…
          Αν οι λέξεις αποκτήσουνε αλήθεια,
          ίσως νόημα κι αλήθεια να αποκτήσει κι η ζωή.
          Μια αλήθεια όμως είναι δεδομένη
          και η μόνη που οι λέξεις
          δεν δύνανται να διαφθείρουν,’
          όσο κι αν αυτές διαφθαρούν.

          Ο θάνατος

          • αχιλλέας says :

            …..πολύ διανόηση από όλες τις πλευρές.ΕΛΕΟΣ!! αφήστε τις κατακριτικες κριτικές και κοιτάξτε τι κάνει καθείς στο χώρο που «ξεχειμωνιάζει».

  3. Γιώργος Ντόπουλος (@yX__) says :

    Κανονικό hijacking έκανα στο άρθρο σου Γαλαξιάρχη, συγγνώμη, σωπαίνω μέχρι να δώσει ο Καλημέρης στοιχεία (δηλαδή μάλλον διά παντός).
    🙂

  4. Νίκος Τουλιάτος says :

    εαν έγραφες και το όνομα σου δεν θα άφηνες περιθώρια παρεξηγήσεων. Γιατί θα μπορούσες να είσαι ένας απο αυτούς που κατηγορείς έτσι για να κάνεις πλάκα και έμεση διαφήμιση. Δεν το γνωρίζω αλλά μου δίνεις τ δικαιωμα να το σκεφτώ..

  5. BabylonX says :

    Νταξ, σε λάτρεψα.

  6. Αποδείξιμος Αλσινο (@alsino_) says :

    Μια χούφτα επηρμένοι δημοσιολογούντες, που με το θάρρος που αντλούν από τα free press που τους προμοτάρουν, αυτοανακηρύσσονται σε διανοούμενους.

  7. Nanos says :

    Όποιος δεν έχει τη δύναμη να σκεφτεί και επηρεάζεται από τον οποιονδήποτε, πρόβλημά του. Κανείς δεν μας αναγκάζει να υιοθετήσουμε τις απόψεις του Πρετεντέρη και του οποιουδήποτε. Ταυτόχρονα ο κάθε Πρετεντέρης έχει δικαίωμα στην σκατόψυχη αποψάρα του. Εγώ δεν θα του το στερήσω. Άλλες δυνάμεις θέλουν κι όταν μπορέσουν ας το κάνουν.

    Αν είναι τέτοια η δύναμη των media τότε να προτείνουμε κάποια πρόσωπα που θεωρούμε εμείς αξιόλογα για να «κατευθύνουν σωστά» την κοινή γνώμη.

    Γιατί, ω,συνήθως, ποτέ δεν φταίει ο δέκτης. Πάντα και μόνο ο πομπός.

    Εμ, έτσι δε γίνεται δουλειά.

  8. Αλέξανδρος says :

    Θα συμφωνήσω μαζί σου Γαλαξιαρχη.Τα ΜΜΕ έπαιξαν και παίζουν τον ρόλο τους στην διαμόρφωση της κυρίαρχης άποψης….μαζί και αυτοί οι «διανοητές» που αναφέρεις….Είμαι 33 χρονών. Έζησα την δεκαετία του 90′ και σαν ανήλικος και σαν ενήλικας…Κανείς δεν μου επέβαλε να διαβάσω-αγοράσω τα mainstream περιοδικά και εφημερίδες. Κανείς δεν μου επέβαλε να δω τα mainstream τηλεοπτικά κανάλια και τις εκπομπές και σειρές τους…Και ρωτάω εγώ με το φτωχό μου το μυαλό. Γιατί φταίνε μόνο αυτοί και όχι οι αναγνώστες-τηλεθεατές???Έχουν κάποιο άλλοθι που εγώ δεν βλέπω???Η σκατοψυχία νομίζω πως κρύβεται περισσότερο σε αυτούς και λιγότερο στην «ελίτ»…

    • Γαλαξιάρχης (Zaphod) says :

      Μα και βέβαια φταίνε οι πελάτες. Σαφώς και φταίνε οι πελάτες. Γράφω μέσα στο κείμενο (σε μία πρόταση βέβαια) για τη μικροαστική κοινωνική «ανάπτυξη» της δεκαετίας του ’90 που τους δημιούργησε και τους κατέστησε ελίτ.

      • xarys2 says :

        Η «ανάπτυξη» φίλε μου, μόνο ανάπτυξη δεν ήταν, μάλλον ψευδαίσθηση.
        Και τα απαίδευτα μυαλά των ανθρώπων που μεγάλωσαν την γενιά μας, δεν πήραν χαμπάρι, επειδή αμέσως μετά την εποχή που ο όρος είχε αντίκρισμα στην πραγματικότητα, ήρθε ο καιρός που το βιοτικό επίπεδο, επιφανειακά, ανέβηκε.
        Έτσι τα πιο σοβαρά θέματα συζητήσεων, είτε θεωρήθηκαν περιττά (άστο, όταν μεγαλώσεις), είτε αποτελούσαν ταμπού (δεν μιλάμε για τέτοια πράγματα).
        Και όσο κοιμούνταν, η παιδεία, που δεν ήταν και τίποτα σπουδαίο έτσι κι αλλιώς, δεχτηκε τα μεγαλύτερα πλήγματα.
        Αποτέλεσμα, και ο λόγος της παρέμβασής μου, ήταν η έλλειψη κριτικής και λογικής σκέψης. (η δική μας)
        Άρα ο «δέκτης» έχει ευθύνες, όπως λες κι εσύ και ο άλλος φίλος, όμως όχι αποκλειστικά, μάλλον ελάχιστες.
        Η επιρροή των ΜΜΕ είναι τρομακτικά μεγάλη στη συνείδηση του κόσμου, και στην διαμόρφωση των απόψεων, και στον τρόπο ζωής.
        Δυστυχώς η αναίρεση της κατάστασης της κοινωνίας, είναι μια διαδικασία που θα πάρει χρόνια, καθώς προϋποθέτει, ανάπτυξη διερευνητικού πνεύματος, και εξορθολογισμό της σκέψης του κόσμου.
        Άλλοθι δεν είναι, αποτελεί όμως την αιτία που παρατηρείται τόσο μεγάλη έλλειψη παιδείας σήμερα.(Αλέξανδρε)

        Υ.Γ. Ενώ καταλογίζω όλη σχεδόν την ευθύνη στους γονείς μας, η αλήθεια είναι πως ο ρόλος τους ήταν πολύ δύσκολος. Είχαν την αποστολή να μεγαλώσουν παιδιά σε περίοδο μεγάλων και σημαντικών αλλαγών, ενώ και οι ίδιοι δεν ήταν εφοδιασμένοι κατάλληλα, καθώς ήταν αναθρεμμένοι από ανθρώπους άκρως συντηριτικούς και θεοσεβούμενους.
        Ίσως δηλαδή και να είναι φυσικο επακόλουθο τα όσα συμβαίνουν γύρω μας

  9. Λομβάρδος Εντράες (@koloterroristas) says :

    gemisame pouthenades filosofous tou kolonakioy, beteranoys pragmateytes toy tipote ,sygrafeis sygramatwn gia dyskoilious ,aeritzides koprolagnous pou anaparagoun ayta poy trwne kai toumpalin kai olous aytous poy me dyo logia yperaspizontai thn «klain main» ypokoultoura toy foulariou kai tou lui viton.re gia klaste mas ta @@ poy h monh texnh poy gnwrizete einai pws tha loufaxete allh mia epidothsh.myges e myges

  10. Βασίλης says :

    Σε άμεση σχέση, μόλις προ ολίγου παρακολουθούσα ρεπορτάζ σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων ιδιωτικού καναλιού πανελλαδικής εμβέλειας για το ποσοστό κατά το οποίο θα αυξηθούν οι αφίξεις τουριστών στη χώρα μας λόγω των συνεχιζόμενων αιματηρών γεγονότων στην Αίγυπτο και πόσα κρουαζιερόπλοια θα έρθουν να δέσουν στα ελληνικά λιμάνια αντί για τα αιγυπτιακά (σε σχεδόν θριαμβευτικό τόνο εννοείται…), διανθισμένο με μπόλικες τον αριθμό ανακουφισμένες δηλώσεις ρώσων, αυστραλών κλπ επισκεπτών για το πόσο ασφαλείς νιώθουν εδώ σε σχέση με την Αίγυπτο

    • Βασίλης says :

      Σε αυτό που θα διαφωνήσω κάθετα με το άρθρο σου πάντως είναι στο ότι η σκατοψυχιά ήταν κρυμμένη. Από τη δεκαετία του ’90 ο δημόσιος λόγος ήταν γεμάτος μίσος και υπανθρωπισμό (Χριστόδουλος π.χ.). Επειδή πέταξαν και τα τελευταία προσχήματα θα τα χαλάσουμε τώρα;

  11. Σαρ. says :

    Δεν ξέρω αν θα σε εκνευρίσω , αλλά τέτοια ματιά είχα να δω σε κοινωνιολογική γραφή από τότε που ο Χατζηφωτίου ήταν στα καλά του.
    Τον εσμό της σκατοψυχιάς τον βλέπαμε όλοι . Έβγαινε ο καθένας παλάβρας έγραφε στη δεύτερη σελίδα από το μυθιστόρημά του για το πως ζωγράφιζε η πρώτη του γκόμενα με την περίοδό της στο γυμνό του σώμα σχεδιάκια . Κι εμείς αντί να φωνάξουμε γαστρεντερολόγο ( ο ψυχίατρος είχε πλέον δηλώσει παραίτηση ) λέγαμε τί ευαίσθητούλης ….

  12. Alexander (@AlexandeRevolt) says :

    Αφότου διάβασα αυτό:
    http://www.skai.gr/news/opinions/article/239895/to-ktinos-mesa-mas-o-thanatos-enos-paidiou-kai-i-koinoniki-diktuosi/

    και αυτό:
    http://www.skai.gr/news/opinions/article/239863/helladadeneinxajevfabeli/#

    καθώς και αρκετά από τα σχόλια,

    διάβασα το κείμενο σου.

    Να ‘σαι καλά.

    Υ.Γ. Προς όλους: Για κανένα απολύτως λόγο μην διαβάσετε τα προαναφερόμενα άρθρα. Η διατήρηση της ψυχραιμίας σας είναι ανθρωπίνως αδύνατη.

  13. AΝΩΝΥΜΟΣ says :

    Mε απλά λόγια : Η κοινωνία είναι πουτάνα ! Την πηδάνε οι μεγαλοαστοί εξουσιαστές για ενα κομμάτι ψωμί και οχι μόνο λέει ευχαριστώ αλλά απαιτεί απο τα παιδιά της να ακολουθήσουν το ίδιο επάγγελμα. Και όσα δεν προσαρμόζονται τα πετάνε στη φυλακη σαν τρομοκράτες. Ε αυτή η πουτάνα
    κοινωνία έχει ανάγκη τους μαστροπούς πολιτικούς της όπως και τις τσατσάδες
    διανοητές που ολο αυτό το αλησιβερίσι το νομιμοποιούν ως ΗΘΙΚΗ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ !

  14. dinosaur says :

    Εξαιρετικό κείμενο γαλαξιάρχη. Είμαι ένας από αυτούς που έριχνε μπινελίκια την περασμένη εβδομάδα στους υπανθρώπους του δεύτερου υστερόγραφου και σε όσους έλεγαν ότι «τη δουλειά του έκανε ο ελεγκτής».

  15. Κώστας says :

    Εξαιρετικό κείμενο .Αυτήν την σκατοψυχία δυστυχώς την βλέπουμε παντού,αφορά πολλούς,όχι μόνο την «διανόηση» της χώρας.Δυο πράγματα κυριαρχούν στην Ελλάδα αυτήν την εποχή,ο παραλογισμός και η κακία.Αν παρατηρήσεις τα λόγια πολλών θα δεις να ξεκινάνε κάποιοι απ’αυτούς από μια λογική βάση,που στην πορεία φτάνει στον παραλογισμό και το μίσος για τον άνθρωπο.Ασχολούμαστε με τα ονόματα που βγαίνουν στα ΜΜΕ και επηρεάζουν δυστυχώς πολλούς.

  16. mary_i_c says :

    Ευγε, Γαλαξιάρχη. Ειδικά αυτό με την » μυρωδιά της μασχάλης της εργατικής πλέμπας» νομιζω συμπυκνώνει τον ταγαροελιτισμό της βλαχοελίτ-φρυγανιάς.

  17. Στέφανος says :

    Εξαιρετικό θέμα. Μπράβο! Μάλλον δεν έχει αντιληφθεί την ύπαρξή σας η «ομάδα αλήθειας» των Μουρούτηδων και των Λαζαρίδηδων γιατί δεν βλέπω σχόλια από στατόψυχους.

  18. fofi says :

    Ν’αγιάσει το στόμα σου! Υπήρξα κι εγώ αναγνώστρια αυτής της «διανόησης» κι έχω μείνει άναυδη με την σκατοψυχιά της!

  19. everythingispolitics says :

    Reblogged this on Everythingispolitics's Weblog and commented:
    Εξαιρετικό άρθρο για μεγάλο μέρος της σύγχρονης «διανόησης»

  20. simon says :

    Κατά την άποψή μου, η μεγαλύτερη ζημία που έκαναν οι δυο συμμορίες -με προεξάρχουσα την του πα»σο»κ και συνεπίκουρη την εξωνημένη «διανόηση»- στο τόπο δεν ήταν η οικονομική. Αυτή θα μπορούσαμε ίσως και να την αντέξουμε. Ήταν η ζημιά σε επίπεδο αισθητικής, γλώσσας, λέξεων, εννοιών και νοημάτων και εδώ πρωτοστάτησε η «διανόηση». Η ταύτισή της με την εκάστοτε εξουσία -με ελάχιστες εξαιρέσεις- ήταν απόλυτη. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στο ποιοί συνωστίζονταν στις «δεξιώσεις» του λογιστάκου Σημίτη (και άλλων παρομοίων προστατών του «πνεύματος»…) για τους «ανθρώπους του πνεύματος».

    Ρίξτε μια -θλιβερή- ματιά:

    http://news.in.gr/culture/article/?aid=180892

    http://news.in.gr/culture/article/?aid=156755

    Δεν ξέρω ποιοί δ ε ν κλήθηκαν, αλλά ξέρω ότι κανείς απ’ αυτούς που κλήθηκαν δ ε ν είχε τ’ αρχίδια ν’ αρνηθεί.

    Ξέρω επίσης πως δεν βρέθηκε ούτε ένας να ρίξει μια πατσαβούρα στα μούτρα του εραστή των σκυλάδικων Γιαννόπουλου, ούτε ένας να επιχειρήσει ν’ αποδομήσει τον ασυνάρτητο, διαστρεβλωτικό, λεξοφονιά, μπουρδολόγο λόγο του Λαλιώτη, που βίαζε κατ’ εξακολούθηση την έννοια των λέξεων, ιδεών και πολιτικής και πάει λέγοντας…

    Το μόνο που την ενδιέφερε αυτή την εξουσιολάγνα «διανόηση» ήταν να πουλήσει… Τις απόψεις της, τη μούρη της, την πνευματική της πενία. Και η εξουσία ήταν ο καλύτερος και επωφελέστερος διαμεσολαβητής.

    Και,βέβαια, τώρα με την κρίση, που σφίξαν οι κώλοι κι οι επιδοτήσεις, σφιχταγκάλιασαν ακόμη περισσότερο την χειρότερη εξουσία που είδε ποτέ αυτός ο τόπος…

    Οπότε, και λίγα λες, φίλε Ζαφοντ!

  21. Σωκράτης says :

    Για να είμαστε πρακτικοί: Ας κρατήσουμε ααρχείο με τα ονόματα και τα πεπραγμένα των σκουληκιών που μας δηλητηριάζουν σήμερα, είτε «διανοούμενοι» είτε «δημοσιογράφοι» ή ότι άλλη βρωμιά.
    Όταν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αλλάξει το πολιτικό κλίμα, αυτοί θα ξιφουλκίσουν εναντίον όσων υποστηρίζουν σήμερα και θα μεταμορφωθούν σε στυλοβάτες μιας πολιτικής που θα υπολογίζει τον απλό άνθρωπο.
    Μέχρι και το άτομο που κάνει το σύζυγο της μπουμπούκας θα πει πως είναι αριστερό.
    Τότε δεν πρέπει να μείνουν σε χλωρό κλαρί! Πόσοι ξεπλύθηκαν από τα ναζιστικά καθεστώτα και τις χούντες και βγάλαν πιστοποιητικό δημοκράτη; Πολλοί. Επειδή επιτρέψαμε σε κάθε δοσίλογο να γίνει δημοκράτης.
    (Πότε θα τραγουδήσουμε στους δρόμους ding-dang-dong the witch is dead…)

  22. Bobfisher says :

    Δεν κρύβονταν φίλε ζάφοντ. Όλα αυτά τα χρόνια καθιέρωναν την ασημαντότητα και τώρα δρέπουν τους καρπούς. Απλώς «εμείς» είχαμε την ψευδαίσθηση πως επειδή είναι ασήμαντοι είναι και περαστικοί. Δυστυχώς όμως…

    Click to access cebaceb1cf83cf84cebfcf81ceb9ceb1ceb4ceb7cf83-ceb7-ceb1cebdcebfceb4cebfcf83-cf84ceb7cf83-ceb1cf83ceb7cebcceb1cebdcf84cebfcf84ceb7cf84.pdf

  23. costaspap says :

    Κείμενο πνιγμένο στο μίσος και την τυφλή, ισοπεδωτική οργή. Εμβριθές σκληρής εμπάθειας και στερούμενο ίχνους νηφάλιας, κριτικής σκέψης. Δείγμα του πόσο βαθιά μας έκανε να νοσήσουμε αυτή η κρίση – ή μήπως η κρίση δεν έκανε τίποτ’ άλλο παρά να αναδείξει την αρρώστια που κουβαλούσαμε μέσα μας μα δεν το ξέραμε;

    Πόσο απουσιάζει, δυστυχώς, το αίσθημα μέτρου κι ευθύνης απ’ αυτούς που αρθρώνουν δημόσιο λόγο! Είτε είναι «διανοούμενοι», είτε αυτόκλητοι σταυροφόροι κατά της «διανόησης» – που, τελικά, δεν μας αρρωσταίνουν λιγότερο από δαύτη…

    Κώστας Παπαχρήστου
    (γιατί εξακολουθώ να πιστεύω στην επώνυμη γνώμη…)

  24. Nancy Makri says :

    Συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό,ωραία γραμμένο άρθρο ,απλά ,ας θυμόμαστε ότι τα υβρεολόγια και οι κατάρες χαρακτηρίζουν εμάς τους άγνωστους της δίπλανής πόρτας,και σε καμμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται ότι και αν έχει γράψει ή πεί ο εν λόγω «διανοούμενος»(απίστευτος όρος.Δηλαδή η Αρβελερ ή ο Σαρτρ τι ήταν;;;)

  25. Αντωνης says :

    Την αλήθεια, όπως και να την εκφράσεις,εστω στραβά, κουτσοδοντικα,σπαστα ελληνικά,παιδικα, εάν είναι αλήθεια, δεν θα κρυφτει… Θα ειπωθεί, θα χλευαστει, θα κατακρεουργηθει αλλά στο τέλος εάν ή αλήθεια είναι αλήθεια, θα επιβιώσει…. Αυτοί οι άνθρωποι όπου ανεφερες Κατερίνα μου, οι τύπου κωστοπουλου αληταμπουρες,δεν λένε αλήθεια… Όπως λεει κι ο υπερτιτλος, όσο μέλι και να ρίξεις στα σκατά,λουκουμαδες δεν γίνονται… Το κακό με την πολιτεία μας είναι ότι ή αλήθεια , μας αποκαλύπτεται κάθε εκατό, διακόσια χρόνια… Όταν δηλαδή, το ψέμα έχει καλυφθεί από ένα άλλο ψεμα έτσι ώστε να καθιστα την αλήθεια ακίνδυνη… Αυτό είναι που πρέπει να σταματήσει Κατερίνα….

Trackbacks / Pingbacks

  1. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Ελεύθερη Λαική Αντιστασιακή Συσπείρωση ( ΕΛ.Λ.Α.Σ) - 23 Αυγούστου, 2013
  2. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; - 23 Αυγούστου, 2013
  3. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Ώρα Κοινής Ανησυχίας - 23 Αυγούστου, 2013
  4. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | κόκκινος γάτος - 23 Αυγούστου, 2013
  5. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; : Eagainst.com - 23 Αυγούστου, 2013
  6. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Ε.ΠΑ.Μ Πάτρας - 23 Αυγούστου, 2013
  7. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Crystalia Patouli ------------- - 23 Αυγούστου, 2013
  8. Φάε σκατά Σώτη Τριανταφύλλου! Γιατί…έτσι! - 24 Αυγούστου, 2013
  9. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Στείριδα- el Steiri-Στείρι Βοιωτίας - 24 Αυγούστου, 2013
  10. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ την κρίση τους! - 24 Αυγούστου, 2013
  11. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ - 24 Αυγούστου, 2013
  12. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | gatoulos - 24 Αυγούστου, 2013
  13. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | Paganeli - 24 Αυγούστου, 2013
  14. Είναι χρήσιμο να εξαπατά κανείς τους πολίτες; | My Blog - 24 Αυγούστου, 2013
  15. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; | αἰέν ἀριστεύειν - 25 Αυγούστου, 2013
  16. ΠΟΥ ΚΡΥΒΟΤΑΝ ΤΟΣΗ ΣΚΑΤΟΨΥΧΙΑ; – Εξαιρετικό άρθρο που πρέπει να διαβάσετε ! #Success_Story | netakias.com - 30 Αυγούστου, 2013
  17. Πού κρυβόταν τόση σκατοψυχιά; - MadatoForosMadatoForos - 6 Σεπτεμβρίου, 2013

Σχολίασε άφοβα...